EVERY MEAL MATTERS

Vores kerneværdier

The Lunchroom arbejder vi med en enkel filosofi:
Mad er kun bæredygtig, hvis den bliver spist. Vores valg skal gøre godt hele vejen fra jord til bord.
Vores kerneværdier bidrager til at vores filosofi kan efterleves.

  • SMAG

    Det vigtigste af alt. Vi kan kun gøre en forskel, hvis vores mad smager hamrende godt.

  • GLÆDE

    Vores frokost og mad skal skabe glæde og god energi i en travl hverdag.

  • SUNDHED

    Vi vil bidrage til sundheden gennem den rette kostsammensætning for både mennesker og klode.

  • BERIGENDE MADLIV

    Vi giver vores gæster stimulerende og overraskende madoplevelser, og vores mål er at berige deres madliv.

  • GLOBALT KØKKEN MED RØDDER, HVOR VI KOMMER FRA

    Vi henter smage og tilberedningsteknikker fra hele verden, mens vi primært bruger lokale råvarer. Målet er autentisk og velsmagende mad med inspiration fra hele verden, men vi glemmer selvfølgelig ikke vores egne køkkentraditioner og teknikker fra Norden.

  • MERE AF DET GRØNNE

    Vi har stort fokus på det grønne. Vi vender op og ned på, hvad der typisk er det normale. Det betyder, at vi har flere dage med mindre kød, mens én dag om ugen har en varm kødret i fokus, og én dag sætter en varm fiskeret i førersædet.

  • PRODUKTUDVIKLING OG INSPIRATION

    Dygtige kokke fra hele verden bidrager til at opnå både nye, autentiske og inspirerende smage.

  • ORDENTLIGHED

    Det er afgørende for os, at vi, vores medarbejdere og samarbejdspartnere prioriterer ordentlighed – også selv om det somme tider betyder at gå over, hvor gærdet er højest.

  • BÆREDYGTIGHED

    Da hele fundamentet og værdigrundlaget for vores forretning er bæredygtighed, har vi udvalgt en række områder, hvor vi kan gøre den største forskel. Det betyder også, at vi løbende måler og analyserer på disse områder og indsatser:

    - Vi arbejder efter og med FN’s verdensmål, hvor vi har udvalgt 8, som giver mening at arbejde med på vores område. Læs mere her.
    - Økologisk spisemærke i sølv (60-90% økologi eller derover) efter 4-6 måneders drift.
    - Defineret råvareprofil med følgende highlights:

    - Masser af dejlige grøntsager med stor smag og med overvægt af økologi og frilandsdyrkning.
    - Primært valg af lokale råvarer og råvarer i sæson.
    - Vi importerer smage og råvarer for at give autentiske smage, hvor vi ikke lokalt kan finde en erstatning.
    - Vi importerer varer fra tredjeverdenslande, hvor samhandel kan gøre en positiv forskel for ligestilling, ulighed og økonomisk vækst.
    - Fisk – vi anvender så vidt muligt kun NaturSkånsom-mærket fisk.