Vores kunder gør en forskel

Vores kunder gør en forskel

Vi er stolte af at levere til virksomheder og organisationer, der arbejder på at gøre en forskel i verden. Den seneste i rækken er PlanBørnefonden, som vi er beærede over at kunne byde velkommen til The Lunchroom.

The Lunchroom er en virksomhed, der er sat i verden for at gøre en forskel. Derfor bliver vi også enormt beærede og stolte, når vi vælges til af virksomheder og organisationer, der deler vores målsætning om at gøre verden lidt bedre i dag end i går. Den seneste i rækken er PlanBørnefonden, som har valgt The Lunchroom som leverandør af deres kantineløsning.

PlanBørnefonden er en del af Plan International, der siden 1937 har arbejdet for at sikre børn og unges rettigheder i verdens mest udsatte områder. Med støtte fra blandt andre danske sponsorer, virksomheder og fonde arbejder PlanBørnefonden hver dag for at bidrage til at indfri FN’s 17 Verdensmål.

Det er en tilgang, vi kan spejle os i. For The Lunchroom handler ikke kun om et velsmagende og sundt dagligt måltid. Vores virke handler også om at gøre noget positivt for producenter i dele af verden, hvor sociale, økonomiske og klimamæssige problemstillinger truer sammenhængskraften. Vi tror på, at det daglige valg gør en forskel, og derfor køber vi for eksempel vores kaffe, chokolade og bananer dér, hvor vores køb gavner bønderne mest. Vi vælger råvarer, som er med til at fremme det bæredygtige landbrug, og som bidrager til ligestilling og mindre ulighed i verdens fattigste lande. Og vi udvælger nøje leverandører og samarbejdspartnere, som igennem deres initiativer og engagement i udviklingslandene støtter op om FN’s verdensmål på netop disse områder.

Det fokus er én af flere grunde til, at PlanBørnefonden har valgt The Lunchroom, udtaler PlanBørnefondens direktør Dorthe Petersen. 

”Vi er glade for at finde en partner, som ikke kun går op i, at det daglige måltid er sundt, velsmagende og veltillavet, men som også aktivt tager stilling til, hvordan man målrettet skal arbejde for, at det ikke bliver verdens fattigste lande, som skal betale prisen for de rige landes overforbrug og CO2 udledning. Det er selvfølgelig også afgørende for os at få en kantineløsning, som ikke er for dyr, men som leverer høj kvalitet til en konkurrencedygtig pris. Det kan The Lunchroom, fordi vi får mere af det sunde og nærende på tallerkenen, og en del mindre af det dyre og klimabelastende kød. Det passer os glimrende, og det er en fornøjelse at høre medarbejderne glæde sig til at se og smage, hvad frokostoplevelsen i dag disker op med.”

Her hos The Lunchroom er vi stolte over samarbejdet, og vi ser meget frem til at levere det daglige skud velsmag og energi til PlanBørnefondens medarbejdere.